İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 3194 sayılı İmar Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 5393 sayılı Belediyeler Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkındaki Kanun ve ilgili Yönetmelikler başta olmak üzere ilgili diğer yasal düzenlemeler çerçevesinde aşağıdaki görevleri yapmakla yükümlüdür:

  • Beylikdüzü Belediye Başkanlığı hudutları dahilinde, 3194 sayılı İmar Kanununa göre Büyükşehir Belediyelerinin yönetimi hakkındaki kanun ve bu kanun uyarınca çıkarılan yönetmelikler doğrultusunda, Belediye Başkanlığına bırakılmış görevleri, Belediye Başkanı adına yürütür.
  • 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planları ve plan notları doğrultusunda imar durumu, inşaat istikamet rölevesi, kot-kesit rölevesi tanzim etmek.
  • İmar parsellerine ait yeni inşaat, tadilat ve güçlendirme projelerini tasdik ederek inşaat ruhsatı, güçlendirme ruhsatı ve geçici inşaat ruhsatı düzenlemek.
  • Kat İrtifakı Vizesi Tasdiki.
  • 5216 sayılı Büyükşehir Belediyeleri Kanunu ile İlçe Belediyelerine verilen görev ve yetkilerden müdürlüğü ilgilendiren konuları takip ederek yapmak ve yaptırmak.
  • Belediye Meclis ve Belediye Encümeninin 5393 sayılı Belediye Kanununun belediyeye verdiği yetki dahilinde Müdürlük çalışmaları ile ilgili aldığı kararları uygulamak.
  • Belediye Meclis ve Encümenine çalışmaları ile ilgili teklif hazırlamak ve onaya sunmak.
  • Stratejik plan çalışmalarına katkıda bulunmak.
  • Müdürlük personeli ile ilgili hizmetleri yürütmek, hizmet içi eğitim için kurslar açmak, açtırmak ve seminerler düzenlemek.
  • Konusu ile ilgili Belediye Gelirlerinin ve harcamalarının tahakkuklarını yapmak, Mali Hizmetler ile ilgili birime iletmek.
  • Başkanlık tarafından istenen müdürlük görevleri ile ilgili rapor ve etütleri hazırlamak.
  • Konusu ile ilgili araştırma, planlama, koordinasyon, geliştirme program ve hizmetlerini yürütmek, gerektiğinde hizmet satın almak.

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Şefi: Serdar KOCA

Kalem Bürosu

  • Müdürlüğe gelen ve giden bütün evrakları kaydetmek, müdürlük çalışmaları ve ihtiyaçları ile ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapmak, dağıtımını gerçekleştirmek.
  • Gelen evrakların ilgilisine dağıtımını yapmak, talep edilen işlemin veya günlü evrakların süresi içinde neticelendirilmesi için gerekli takipleri yapmak.
  • Personelle ilgili sicil (izin, rapor, ceza, mükâfat, kademe ilerlemesi, tayın, terfi vb.) dosyalarının tanzimini yapmak.
  • Arşiv ile gerekli koordinasyonun sağlayarak evrak, dosya ve taleplerin ilgili personele ulaştırılmasını ve müdürlük içerisinde gizlilik ve güvenliklerini sağlamak.
  • Müdürlüğü ilgilendiren konularda vatandaşlardan gelen sorulara cevap ve bilgi vermek.
  • Evrakları sayısal ortama (dijital arşive) aktarmak.
  • Malzeme ve demirbaşları teslim almak, teslim etmek ve kontrollerini yapmak.
  • Müdürlük ihtiyaç ve harcamaları ile ilgili mali kayıtları tutmak, avans almak ve mahsuplarını yapmak.
  • Müdürlüğünün Taşınır işlemlerinin yürütülmesinin için uygun görülen personelin görevlendirilmesini sağlamak.
  • Meclis ve encümen toplantılarının gündemlerini takip etmek ve müdürlüğün bu gündeme alınması gereken evraklarının zamanında hazırlanmasını sağlamak.
  • Büro içi görevli personelin hasta, izinli vb. olması halinde işlerin aksamayacak şekilde yürümesini temin etmek.
  • Müdürlük makamı tarafından uygun görülen, müdürlük içi yazışmalar ve diğer işleri takip etmek.
  • Müdürlüğe ait evrakların suret tasdikini yapmak.
  • İmar Durum Belgesi, İnşaat Kot-Kesit Röleveleri, Yapı Ruhsatları, Yanan Yıkılan Yapılar Formu, Yıkım Ruhsatı Düzenlenmesi, Asansör Ruhsatları Düzenlenmesi belgelerin kayıt altına alınması ve bunların raporlanmasının sağlanması.
  • Hafriyat belgesi düzenlemek. 

Büro Sorumlusu: Gülşen GÜLTEN

İmar Durum Şefliği

  • Beylikdüzü ilçesi sınırları dahilinde bulunan parsellere ait imar durumlarını, inşaat istikamet ve kot-kesit rölevelerini 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarına uygun olarak düzenlemek. Yapı Aplikasyon Projelerini onaylamak.
  • Bu konularla ilgili olarak Mahkemeler ve diğer kamu kurumları tarafından görev alanına giren konularda istenilen bilgileri vermek, yazışmaları yapmak.
  • İmar Durum Bürosunun görevlerine ait evrakların suret tasdikini yapmak.

İmar Durum Şefi: Serdar KOCA

Numarataj Şefliği

  • İlçemiz sınırları içinde bulunan bina, arsa, vb taşınmazlara cadde, sokak ve numara atamalarının yapılması
  • İlçemizde ikamet eden ve ikamet etmek isteyen vatandaşlarımızın adres tespitinin yapılması
  • Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi alınmadan önce adres ve yapı bilgilerinin tespiti ve ulusal veri tabanına işlenmesi
  • Emlak birimi beyan aşamasında ada, parsel bazında adres tespitlerinin yapılması
  • Ulusal adres veri tabanına erişen kurumların adres bileşenlerinde tespit ettikleri hataları inceleyip giderilmesini sağlamak
  • Adres ve numaralama yönetmeliğine uygun olarak meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak ad ve numaraları ile bunlar üzerindeki binalara numara vermek ve tabela şikayetlerini İBB numarataj birimine iletmek
  • Vatandaş ve resmi kurumlara talep doğrultusunda UAVT kodu bildirilmesi
  • Çevre ve şehircilik bakanlığından alınan yapı kayıt belgelerinin MAKS  sistemine işlenmesi ve talep doğrultusunda hatalı belgelerin düzelttirilip sisteme işlenmesi
  • Ruhsat esas hazırlanan Zemin Etüdlerini kontrol etmek.
  • Mahkeme Yazışmalarını Yapmak.
  • Statik projelerini onaylamak.
  • YDS işlemlerini yapmak.

Numarataj Şefi: Serap ERDOĞAN

Proje Tasdik ve Ruhsat Şefliği

  • Belediyeye sunulan mimari, elektrik, makine tesisat, asansör, ısı yalıtım vb. projeleri ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde inceleyerek onaylamak.
  • İmar Kanununun 23. maddesi ile ilgili ücret ve hesap kontrolü yapılması.
  • İmar Kanunu’nun 26. Maddesi kapsamında kamu kurum ve kuruluşlarına ait avan proje onaylarını yapmak ve ruhsatlandırmak.
  • Vaziyet planı onayı ve avan proje onayı yapmak.
  • Yapı Ruhsatı Bürosunun görevlerine ait evrakların suret tasdikini yapmak.
  • Ruhsat yenileme, yeniden ruhsatlandırma vb. ruhsat temditlerini yapmak.
  • Enerji kimlik belgesi kontrolü ve onayı yapmak.
  • Yapı ruhsatlarında devir onayı yapmak.
  • Yanan yıkılan yapılar ruhsatı düzenlemek.
  • Yıkım Ruhsatı düzenlemek.
  • Kat irtifakı kurmak.

Proje Tasdik ve Ruhsat Şefi: Zühal KADIOĞLU

444 09 39
Çözüm Merkezi